Praktijkbedrijf Aeres Farms kiest opnieuw voor DeLaval

Steenwijk, Nederland, 16 mei 2019 - Op Aeres Farms (de praktijklocatie van Aeres Hogeschool Dronten) is de VMS Classic vervangen door een nieuwe DeLaval VMS V300. Het vervangen van de VMS melkrobot door het nieuwste type V300 past bij de ambitie van Aeres Farms om een moderne leeromgeving te creëren voor studenten van onder meer Aeres Hogeschool Dronten.

De VMS V300 is opnieuw uitgerust met de Herd Navigator voor het monitoren van vruchtbaarheid, uiergezondheid en voedingparameters. Na voorbereiding door DeLaval dealer Van der Sluis Agri werd op dinsdag 30 april de Classic omgeruild voor de V300. Enkele uren na het omwisselen werden de koeien weer gemolken in de V300 met zijn unieke kenmerken InSight, PureFlow en InControl. Daarnaast is het Bodyconditiescore-systeem BCS van DeLaval geïnstalleerd op zowel de VMS V300 als op de DeLaval 2x8 melkstal, waardoor van alle lacterende dieren de conditiescore meerdere keren per dag digitaal wordt gemeten.

Aansluiten van de 1e koe na ombouw naar de VMS V300

De aanschaf van de VMS V300 en de aanwezigheid van het BCS-systeem, Herd Navigator en diverse andere smartfarmingtechnieken geeft een enorme boost voor de onderwijs- en onderzoeksfunctie van Aeres Farms. Er zijn vergevorderde plannen om met andere kennisinstellingen en het landbouwbedrijfsleven een onderzoeksproject te starten over voeding op individueel dierniveau m.b.t. eiwitbenutting, vruchtbaarheid en conditiescore.

Meer informatie over Aeres en Van der Sluis Agri op:

www.aeresfarms.nl

www.vd-sluis.nl/agri

Download het persbericht:

Praktijkbedrijf Aeres kiest opnieuw voor DeLaval.pdf

Klik op het plaatje voor een hoge-resolutie foto.

Neem contact op met uw DeLaval dealer

Voor algemene vragen